TECHNIK REKLAMY
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 19, styczeń 2012 09:52
Współpraca z pracodawcami - patronat WYDAWNICTWO ARKANA
ROZSZERZENIE: JĘZYK ANGIELSKI, GEOGRAFIA
AUTORSKI FILMIK REALIZOWANEK KAMPANII SPOŁECZNEJ PRZEZ UCZNIÓW REKLAMY
Uczniowie technika reklamy za kampanie społeczną "WHO IS WEAK- KTO JEST SŁABY?" zdobyli SREBNEGO WILKA w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii za najlepszy projekt w województwie śląskim 2019.
TECHNIK REKLAMY to zawód szerokoprofilowy, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną , plastyczną, psychologiczną , lingwistyczną oraz informatyczną.
Podstawowym celem kształcenia w tym zawodzie jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, prowadzenia lub uczestniczenia w projektach promocyjnych różnych instytucji i firm.
Technik organizacji reklamy to ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ!!
Należy podkreślić, że rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju . Nowopowstające firmy jak również istniejące już na rynku zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych z organizacją reklamy.
Praca w reklamie jest pracą ciekawą , kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
Program nauczania obejmuje przedmioty ogólnokształcące i zawodowe. Szkoła przygotowuje do egzaminu maturalnego i zawodowego.
Technik reklamy potrafi m.in.:
- określać cele działalności reklamowej firmy
- planować i organizować działalność reklamową i promocyjną
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych
- stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych
- oceniać wartość i skuteczność przygotowanych reklam
- wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej
- opracowywać oferty handlowe z zakresu sprzedaży usług reklamowych,
- tworzyć slogany reklamowe
- pozyskiwać klientów i pośredniczyć w realizacji usług reklamowych,
- posługiwać się różnymi rodzajami i technikami reklamy oraz public relations,
- tworzyć założenia projektów graficznych reklam,
- nadzorować prace przygotowania do druku i proces drukowania, obsługiwać programy graficzne: CorelDraw, Photoshop oraz podstawowe programy użytkowe: Word, Excel.
W klasie piątej uczniowie zdobywają specjalizację ZARZĄDZANIE FIRMĄ!
Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w agencjach reklamowych, działach marketingu, reklamy i promocji firm, biurach ogłoszeń, mediach, agencjach i studiach graficznych. Mogą również podjąć pracę jako specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (Public Relations) w prasie, radiu i telewizji lub prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.
Oprócz przedmiotów ogólnokształcących realizowane są przedmioty zawodowe tj. :
1. marketing w działalności reklamowej,
2. projektowanie produktów reklamowych,
3. organizacja i techniki reklamy,
4. projektowanie kampanii reklamowej,
5. grafika komputerowa,
6. fotografia.
Po ukończeniu nauki w Technikum uczeń może kontynuować naukę na dowolnie przez siebie wybranej uczelni wg własnych zainteresowań.
SUKCESY UCZNIÓW
Uczniowe technikum organizacji reklamy w SOIZ zajęli trzecie miejsce w kategorii szkół ponadgimnazjalnych w województwie sląskim w konkursie " Eurowyzwanie" organizowanym przez wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Uczniowie przygotowali pod opieką p. Joanny Rzepki - Dziedzic kampanię promocyjną oraz filmik promocyjny, który zostal wyróżniony.
zobacz EFS dla wszystkich - rozwijaj się z nami!
Uczniowie aktualnie biora udział w ogólnopolskim konkursie ZWOLNIENI Z TEORII- przygotwując i prowadząc kampanię społeczną przeciwko hejtowi WHO IS WEAK